Vanliga frågor

 

Hur vet jag att jag kan lita på Keep On som leverantör? 

Keep On är en del av Hjälpmedelsteknik Sverige som varit en ledande leverantör av hjälpmedel och teknisk service till den offentliga och privata sektorn i Sverige sedan 1999. Hjälpmedelsteknik Sverige har en omfattande erfarenhet och kunskap inom alla typer av hjälpmedel. Koncernens verksamhet omfattar också tillverkning av hjälpmedel och forskning och utveckling av framtidens hjälpmedel, bland annat som medlem av ett internationellt konsortium som har utvecklat världens första exo-skelett för äldre människor (Axo-Suit).

Har ni någon service eller säljer ni bara produkter?

Hos oss på Keep On är du i trygga händer. Hjälpmedelsteknik har arbetat med service och underhåll av alla tänkbara typer av hjälpmedel sedan starten 1999. En del av det vi kan erbjuda är:

  • Teknisk service av olika slag
  • Reparationer
  • Löpande underhåll (förebyggande underhåll och årlig service optimerar hjälpmedlets prestanda och förlänger livslängden
  • Vinterförvaring (elscootrar/elrullstolar)
  • Rekonditionering (olika typer av hjälpmedel)
  • Batteribyten
  • Genomgång av elektronik
  • Punkteringar och däckbyten

 Var är mitt paket?

När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I denna finns ett kolli-id/sändningsnummer som du kan klicka på för att spåra din försändelse. Du kan även ladda ner appen Mina Paket och spåra ditt paket där. Ett paket kan bli någon dag försenad om något oförutsett sker, om du inte mottagit ditt paket på ca tre dagar kan du kontakta oss. 

Var är min faktura?

All vår betalning administreras av Klarna och deras fakturor skickas per mejl. Har du inte mottagit din faktura kan du gå in på Klarnas hemsida eller ladda ner deras app för att se din faktura där. Du kan läsa mer om Klarna här.

 Hur vet jag att ordern har gått igenom?

Så fort du har slutfört din beställning så skickas en orderbekräftelse till din mejladress. Får du ingen orderbekräftelse, så titta i din skräppost/spam om den hamnat där annars kontakta oss på kundservice så kan vi svara på om ordern har gått igenom eller inte.

Hur stoppar jag min order om något blivit fel?

Vill du stoppa en order eller göra ändringar i den behöver du kontakta oss. Gör detta så fort som möjligt eftersom vi har en snabb orderhantering. Har paketet redan börjat packas har vi det svårt att göra några ändringar eller stoppa ordern.

Kan jag välja vilket fraktsätt jag vill att mitt paket ska skickas med?

I kassan kan du välja vilket fraktsätt du önskar. Vi erbjuder leverans till ombud, hemleverans och du kan även välja att hämta i valfri KeepOn butik.
Paket som väger mer än 20kg eller som är skrymmande kan endast skickas som hemleverans eller hämtas i valfri KeepOn butik.

Vilken erfarenhet har Keep On av hjälpmedel?

Som en del av Hjälpmedelsteknik Sverige har Keep On tillgång till den samlade kunskap och erfarenhet inom hjälpmedel som skapats inom Hjälpmedelsteknik-koncernen sedan starten 1999. Vi har över 25 års erfarenhet av hjälpmedel av olika slag, vår personal genomgår en omfattande utbildning i produkterna och har ett team av specialister att rådfråga om det skulle behövas.

Vad händer om någonting går sönder?

När man köper ett hjälpmedel är det viktigt att ta reda på om leverantören kan åtgärda eventuella fel. KeepOn/Hjälpmedelsteknik har lång erfarenhet av de flesta produkter som finns på marknaden och har auktoriserad servicepersonal med stor kunskap om produkterna. Vi kan därför i de allra flesta fall åtgärda felet i vår serviceverkstad eller i butiken. 

Finns det garantier på produkterna?

Som köpare har man alltid reklamationsrätt i upp till 3 år från inköpstillfället. Garantier från tillverkarna är olika för olika produkter, men man har som konsument alltid rätt att reklamera inom 3 år. Det är viktigt att reklamera i god tid när felet upptäcks och felet måste vara ursprungligt för att man ska kunna kräva att det åtgärdas (fel i tillverkningen). Om det visar sig att ett fel täcks av garanti står vi för fraktkostnaderna, i annat fall är det du som köpare som täcker fraktkostnaderna.

Kan jag få pengarna tillbaka om jag ändrar mig?

Du kan få pengarna tillbaka om du returnerar en oanvänd produkt i sin originalförpackning inom 14 dagar. Paketet måste ha hanterats varsamt och den får inte ha några synliga skador. 
Har du handlat en beställningsvara gäller inte ångerrätten då varan beställts speciellt för dig. 
Hygienprodukter får inte lov att returneras om paketet öppnats. Vi vill kunna garantera våra kunder att de får oöppnade och fräscha hygienprodukter när de handlar hos oss. Läs mer om våra köpvillkor här.

Kan jag få hemleverans?

Ja, du kan i de allra flesta fall få hemleverans, lite beroende på leveransplats och typ av produkt. 

Vad händer om jag vill skicka tillbaka någonting?

Skulle du ändra dig kontaktar du oss innan du skickar tillbaka produkten och får ett returnummer som du anger när du skickar eller lämnar tillbaka produkten. Eventuell returfrakt betalas av dig.

Kan man hyra eller låna hjälpmedel?

Ja, det finns en rad produkter man kan hyra genom våra butiker om man behöver dem under en längre eller kortare tid, t.ex rullstol, rollator, ramp, kryckor och Rollz unika kombination av rollator/rullstol etc. Du kan hitta mer information här.

Varför hittar jag inte min orderbekräftelse?

Observera att mailet/orderbekräftelsen kan hamna i din skräppost/spam. Hittar du fortfarande inte mailet/orderbekräftelsen kontakta oss här.

Produkter

Navigering

  • Antal artiklar: {{ cart.count }} st
  • Totalt: {{ cart.formattedTotalWithDiscount }}
Gå till kassan