Vanliga frågor

Hur vet jag att jag kan lita på Keep On som leverantör? 

Keep On är en del av Hjälpmedelsteknik Sverige som varit en ledande leverantör av hjälpmedel och teknisk service till den offentliga och privata sektorn i Sverige sedan 1999. Hjälpmedelsteknik Sverige har en omfattande erfarenhet och kunskap inom alla typer av hjälpmedel. Koncernens verksamhet omfattar också tillverkning av hjälpmedel och forskning och utveckling av framtidens hjälpmedel, bland annat som medlem av ett internationellt konsortium som har utvecklat världens första exo-skelett för äldre människor (Axo-Suit).

Har ni någon service eller säljer ni bara produkter?

Hos oss på Keep On är du i trygga händer. Hjälpmedelsteknik har arbetat med service och underhåll av alla tänkbara typer av hjälpmedel sedan starten 1999. En del av det vi kan erbjuda är:

  • Teknisk service av olika slag
  • Reparationer
  • Löpande underhåll (förebyggande underhåll och årlig service optimerar hjälpmedlets prestanda och förlänger livslängden
  • Vinterförvaring (elscootrar/elrullstolar)
  • Rekonditionering (olika typer av hjälpmedel)
  • Batteribyten
  • Genomgång av elektronik
  • Punkteringar och däckbyten

 

Var är mitt paket?

När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I denna finns ett kolli-id/sändningsnummer som du kan klicka på för att spåra din försändelse. Du kan även ladda ner appen Mina Paket och spåra ditt paket där. Ett paket kan bli någon dag försenad om något oförutsett sker, om du inte mottagit ditt paket på ca tre dagar kan du kontakta oss. 

Var är min faktura?

All vår betalning administreras av Klarna och deras fakturor skickas per mejl. Har du inte mottagit din faktura kan du gå in på Klarnas hemsida eller ladda ner deras app för att se din faktura där. Du kan läsa mer om Klarna här.

 Hur vet jag att ordern har gått igenom?

Så fort du har slutfört din beställning så skickas en orderbekräftelse till din mejladress. Får du ingen orderbekräftelse, så titta i din skräppost/spam om den hamnat där annars kontakta oss på kundservice så kan vi svara på om ordern har gått igenom eller inte.

Hur stoppar jag min order om något blivit fel?

Vill du stoppa en order eller göra ändringar i den behöver du kontakta oss. Gör detta så fort som möjligt eftersom vi har en snabb orderhantering. Har paketet redan börjat packas har vi det svårt att göra några ändringar eller stoppa ordern.

Kan jag välja vilket fraktsätt jag vill att mitt paket ska skickas med?

Ja, du väljer själv vilket fraktsätt ditt paket skickas med. Ibland kan det dock finnas begränsningar i vilka fraktsätt som blir valbara när du står i kassan och detta beror på innehållet i din kundvagn. Vissa varor kan exempelvis vara skrymmande. I dessa fall blir vissa fraktalternativ gråmarkerade och kan just vid denna beställning inte väljas.

Vilken erfarenhet har Keep On av hjälpmedel?

Som en del av Hjälpmedelsteknik Sverige har Keep On tillgång till den samlade kunskap och erfarenhet inom hjälpmedel som skapats inom Hjälpmedelsteknik-koncernen sedan starten 1999. Vi har över 25 års erfarenhet av hjälpmedel av olika slag, vår personal genomgår en omfattande utbildning i produkterna och har ett team av specialister att rådfråga om det skulle behövas.

Vad händer om någonting går sönder?

När man köper ett hjälpmedel är det viktigt att ta reda på om leverantören kan åtgärda eventuella fel. KeepOn/Hjälpmedelsteknik har lång erfarenhet av de flesta produkter som finns på marknaden och har auktoriserad servicepersonal med stor kunskap om produkterna. Vi kan därför i de allra flesta fall åtgärda felet i vår serviceverkstad eller i butiken. 

Finns det garantier på produkterna?

Som köpare har man alltid reklamationsrätt i upp till 3 år från inköpstillfället. Garantier från tillverkarna är olika för olika produkter, men man har som konsument alltid rätt att reklamera inom 3 år. Det är viktigt att reklamera i god tid när felet upptäcks och felet måste vara ursprungligt för att man ska kunna kräva att det åtgärdas (fel i tillverkningen). Om det visar sig att ett fel täcks av garanti står vi för fraktkostnaderna, i annat fall är det du som köpare som täcker fraktkostnaderna.

Kan jag få pengarna tillbaka om jag ändrar mig?

Du kan alltid få pengarna tillbaka om du returnerar en oanvänd produkt i sin originalförpackning inom 14 dagar. 

 Kan jag få hemleverans?

Ja, du kan i de allra flesta fall få hemleverans, lite beroende på leveransplats och typ av produkt.

Kan jag förvara min scooter utan att använda den under en längre tid?

Det är några saker du ska tänka på när du förvarar din scooter utan att använda dem under en längre tid. Innan du ställer undan den, se till att ladda batterierna 24 tim eller längre. När scootern är redo att ställas undan, koppla bort batteriboxen från scootern. Om det är möjligt och säkert att göra så, lossa handbromsen (frikopplingen). Förvara scootern så torrt och varmt som möjligt. Titta till din scooter åtminstone 1 gång i månaden för att koppla in batterier och ladda den 24 tim eller längre.

När behöver jag ladda min scooter och hur länge?

Ladda din scooter varje dag, oavsett om du använder den eller inte. Ladda batterierna i åtminstone 8-10 timmar för normalt användande och 10-15 timmar om scootern används väldigt mycket. Det är möjligt att ha din scooter på laddning hela tiden upp till 5 dagar.Se bruksanvisningen för mer information om laddning.

Hur kommer det sig att scootern orkar mer ena dagen och andra dagar inte lika mycket?

Vädret kan påverka om det är mycket kallt eller fuktigt. Anledningen till detta är att alla batterier blir sämre vid sådana förhållanden, därför är det viktigt att försöka hålla batterierna så full-laddade som möjligt.

Vad händer om jag vill skicka tillbaka någonting?

Skulle du ändra dig kontaktar du oss innan du skickar tillbaka produkten och får ett returnummer som du anger när du skickar eller lämnar tillbaka produkten. Eventuell returfrakt betalas av dig.

Kan man hyra eller låna hjälpmedel?

Ja, det finns en rad produkter man kan hyra genom våra butiker om man behöver dem under en längre eller kortare tid, t.ex rullstol, rollator, ramp, kryckor och Rollz unika kombination av rollator/rullstol etc. Kontakta kundservice för mer information.

Varför hittar jag inte min orderbekräftelse?

Observera att mailet/orderbekräftelsen kan hamna i din skräppost/spam. Hittar du fortfarande inte mailet/orderbekräftelsen kontakta oss här.

Produkter

Navigering

  • Antal artiklar: {{ cart.count }} st
  • Totalt: {{ cart.formattedTotalWithDiscount }}
Gå till kassan